Precis som det ska vara.

Jag är jättesjuk och borde egentligen sova, men jag kom på att det finns en sak jag vill säga. Imorse när jag vaknade så möttes jag av en... underbar syn. det var mörkt, men en smal strimma av ljus kom in vid sidan av rullgardinen och föll rakt över oss. Där låg Robin, naken, lugnt sovandes och insnodd som en mask i mina lakan. Han tittade på mig och sa "God morgon" och log, och somnade sen om medan jag tog en dusch.

Varje gång jag gick in i rummet så låg han där, invirad i sängkläderna, med rufsigt hår och sin klassiska nöjd-min. Jag kunde inte låta bli att le inombords varenda gång jag såg honom. På utsidan däremot var det lite svårare, eftersom jag hade ont i huvudet och halsen. Men ändå.

Det är en såndär minnesbild, ni vet, en sån som man tar fram när man är lite nere och njuter av. Precis som det ska vara. Och nu luktar hela min säng Robin. Precis som det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0