Annars då?

Bonjour! Jag vet, jag är sämst på att uppdatera, men jag orkar liksom inte. I vilket fall som helst, i brist på annat tänkte jag nu summera den gångna veckan.

På valborg åkte jag, mamma, pappa och Robin upp till landet, på onsdagen. Det var väldigt trevligt, min morbror Håkan kom också och sov hos oss en natt. Vi såg på elden i Tänger och lyssnade på penisonärskören, men jag blev gravt besviken på att den lilla gubben med "Hurra!"-skylten inte var där. Det sög. Men det var väldigt stämningsfullt och fint. Dock gaddade Robin och min familj ihop sig och mobbade ut mig, det var mindre kul. Töntar. Men i alla fall.

Sen åkte vi hem och kollade på film i min säng och åt godis. Vi stannade nämligen på vägen upp i Enköping och gick på en av Sveriges största godisaffärer. Dålig idé. Vi kom därifrån med tre stora påsar, som innehöll fem kilo godis tillsammans. Det finns fortfarande kvar en del.

Sen på torsdagen så slappade vi mest inomhus, för det var ganska kasst väder. Vi gick en promenad och kollade runt lite, det var väldigt trevligt. Väldigt fridfullt, det var inte så många sommarhuspersoner där uppe, förutom vi då.
Det var, kort sagt, en slappisdag. Jag menar, ut i regnet och kratta löv, eller stanna i sängen med ett gäng dvder och bokstavskex? Det krävs inget geni för att räkna ut den ekvationen.

På fredagen åkte jag och Robin hem tidigt på morgonen med tåg, för han skulle jobba. Vi sov större delen av resan. När jag kom hem sen sov jag lite till, och sen på kvällen gick jag på bio med Philip och såg Iron man, som för övrigt är en av de bästa seriebaserade filmer jag någonsin sett, så se den. Den var rolig, snyggt gjord, hade bra musik och var allmänt cool.

På lördagen så slappade jag tills femsnåret, då Robin kom över efter att han hade jobbat. Då gick vi ner och köpte thaimat på resturangen på hörnet, greppade en madrass och satte oss på taket och såg på solnedgången och pratade. Det var väldigt romantiskt och mysigt.

Sen gick vi in och såg på Kiss Kiss Bang Bang, en annan sevärd film, och sen gick vi och la oss. Mys. Han åkte hem vid tresnåret på söndagen, och mina föräldrar kom hem vid sex. Då hade jag städat och fixat, men det var inte tillräckligt bra enligt min mor så hon gjorde allting en gång till. Slöseri, men men.

För övrigt har det inte hänt mycket i Linnealand. Andrea kommer hem på fredag, något som jag är överlycklig över, för jag har inte träffat henne på typ 4323574523 år. Så YAY för det! Sen på lördag ska vi ha grillfest som försenad födelsedagsfest åt Andrea också. Det blir awesome!



Dagens citat:
Jag: "Farsan, hur mycket godis ska vi ta?"
Farsan: "Tänk såhär: när du börjar skämmas ordentligt.... då börjar du närma dig."
Jag: "... Jag skäms nu."
Farsan: "Ta lite till."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0