Nej, jag orkar inte komma på en häftig rubrik.

Sitter här i skolan på ännu en photoshop-lektion där vi inte gör särskilt mycket. Vi fick en massa frågor om digital fotografering, och hur fick vi reda på dom svaren? Ett ord: Google.

I vilket fall som helst. Det här känns inte direkt som en bra dag. För det första har jag sovit ungefär tre timmar och fyrtiofem minuter inatt, vilket gör mig omåttligt grinig och framkallar en mördande huvudvärk. Jag vaknade vid kvart i fyra och kunde inte somna om, varpå jag läste min bok i ett par timmar. Sen försökte jag sova igen, och lagom tills jag hade blivit sömnig igen så var det dags att gå upp. Fest.

Och trots att jag hade ovanligt mycket tid på mig imorse så kom jag för sent till första lektionen eftersom de hade bytt klassrum. Kul. Jag hatar när folk gör så och inte säger till. Det är fult. Så i min väntan så gick jag runt lite, och lyckades såklart skålla sönder min hand när jag hade investerat i kaffe. Det sög.

Till slut kom jag rätt i alla fall, och då var lektionen med Tysken, dvs min nya tyskalärare Barbara. Vi har henne som vikarie i engelska just nu, och det funkar inte alls. Hon har en rolig drottning Silvia-dialekt, men det är inget problem i tyskan, hon är bra på tyska eftersom ja... hon är ju tysk. Så där är det inga problem. Men hennes engelska är ett brott mot mänskligheten. Den är hemsk. Jag vill dö varje gång hon öppnar munnen för den är så horribel.

Och jag tror inte att hon gillar mig. Såklart. Men vi ska ju bara ha henne i två veckor tills Christelle kommer, då har vi henne i engelska istället. I tyskan däremot... tja, det är väl bara bita ihop och göra det för Jakob, så att säga.

Men men. Just nu håller vi iaf på med Robinson Crusoe, en bok som jag har läst och tycker om. Dessvärre anser jag att en analys av en bok totalt slaktar den, vilket gör mig ledsen, för jag tycker verkligen om den. Så det irriterar mig, och hennes tafatta sätt att försöka undervisa, och hennes hemska accent.

Som sagt, dagen har knappt börjat men jag känner mig redan helt utarbetad. Men det är bara att bita ihop. Jag håller mig uppe med tanken på de vackra underbara skor som jag ska köpa idag, samt att jag får mitt gymkort idag.

Jag och min mor hade en smärre diskussion om det igår, då vi gick dit för att köpa det halvårskort som jag hade önskat mig. Hon tittade på priserna, pratade med någon kille där och säger att hon måste prata med pappa. Efter två veckors pratande med pappa om det hela redan. Jag vrålade som en ledsen viking inombords, men jag rasade inte mot henne. Jag bet ihop, satte mig i bilen och åkte hem, utan ett ord. Jag tänkte många arga tankar, men var tyst. Jag tyckte att det var ju ingen idé att bränna bron, hyra en grävskopa och skicka ner hela grejen åt helvete, utan hoppas i tysthet.

Sen bestämde dom sig för att ge mig ett fyramånaderskort på prov, för att se om jag verkligen går som jag ska. Jag ska överbevisa dom. Muahahahaha! Så det ska jag köpa idag, och sen ska jag gå på yoga klockan 18.30. Så Fröken Langes aktiviteter efter skolan inkluderar:
1. Köpa episka skor.
2. Köpa gymkort.
3. Handla matgrejer till middagen.
4. Laga middag.
5. Gå på yoga.
6. Äta mat.
7. Gå och lägga mig och försöka sova en hel natt.

Nu ska jag göra ett ryck och försöka delta i lektionen för en gångs skull. Adios.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0