Jag vill rädda världen

Hej vänner. Jag har just varit och sett I am legend med min far. Först och främst vill jag säga att det är en äckligt bra film, och se den. Det är den sortens film som man grinar sig igenom, och som gör att man vill göra något. Som inger en stark känsla av att vilja rädda världen.

Den känslan känner jag just nu, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte känner den ofta. Jag känner oftare än jag önskar att jag vill göra något för att fixa den värld vi lever i. Jag vill göra något. Jag känner mig så jävla... äcklad. Vår värld är så fixerad av att vara snygg, att ha ett bra boende, att ha de bästa kläderna, att ha den perfekta partnern. Det äcklar mig så inåthelvete. Vafan tror ni det kommer spela för roll om ni är snygga nu ifall hela världen går åt helvete?

Titta på världen som den är nu. Har ni märkt att vi inte har haft någon vinter i år? Har ni märkt att vi inte fick snö, utan regn och frost? Och vintern innan det. Lite snö, mycket regn. Precis de konsekvenser av växthuseffekten som har förutspåtts hela tiden. Varmare vintrar, kallare somrar. Mer regn. Är det bra kanske? Nej. Vem vet vad som kommer hända härnäst. Och titta på människorna. Vi dödar varandra till höger och vänster, krig rasar i mellanöstern, naturkatastrofer, extremister som spränger bussar fulla med barn, sjukdomar hit och dit.

Och alla dessa äckliga människor som bara parasiterar på jorden utan att göra ett jävla skit för framtiden förutom att möjligen penisonsspara. Varenda jävel numera går att köpa, allting handlar om makt och pengar. Alla har ett pris, och det är jävligt lågt med tanke på det pris som vi garanterat kommer att få betala förr eller senare. Jag vet inte hur det är med er, men jag vill tamejfan inte betala. Jag vill vara säker på att jag faktiskt kommer ha ett liv som vuxen, att jag kommer få barn och att jag kommer ha en värld att existera i. Jag är så rädd för att jorden ska gå under. Jag är rädd för att bli ensam kvar. Jag är rädd för att se de jag älskar dö och att inte kunna göra något åt det. Jag är rädd för att dö innan jag ens hunnit leva.

Jag önskar att jag vore en betydelsefull person så att jag faktiskt kunde GÖRA något. Men det är jag inte, och det kan jag inte. Jag kan inte göra något, förutom att kanske skapa en viss ångest hos er få läsare som ni sedan, liksom jag, kommer att glömma bort och återgå till era liv utan några vidare tankar på det.

Jag har inga pengar, ingen makt. Alltså är jag på något sätt... slöseri. Jag gör inget, jag är som resten av de sex miljarder människor som finns på jorden som lever sina liv utan en enda jävla tanke på något annat än hur dom ska få dom perfekta benen, den perfekta pojkvännen eller det perfekta jobbet

Jag önskar att jag kunde åka runt hela jorden till varenda jävel som påstår sig styra ett land, örfila honom/henne, skälla ut dem och säga "gör som jag säger, håll käften, annars får du spö" och att de faktiskt gjorde som jag sa.  Jag vill skrika så högt jag kan, "sluta förstöra, ser ni inte vad ni gör?". Jag vill slå dem tills de lyssnar. Jag vill få dem att inse vad som händer, att alla handlingar har konsekvenser, att allting kommer gå i kras om de inte slutar nu.

Jag vill rädda världen. Jag vill rädda världen nu. Innan det är för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0