Jag skulle vilja ha ett liv

Uah. Jag har haft en bra dag, framtills nu på kvällen, när jag helt plötsligt bara började känna mig helt stört nere. Det suger. Jag har ju typ varit glad hela veckan också, nu känns allt som... ja, som vanligt, ungefär. Jag har inte ens lust att skriva på min historia längre, vilket jag faktiskt har gjort för en gångs skull till skillnad från annars sen tre år tillbaka. Blä.

Det kan vara PMSen som kickar in nu. Eller så kanske det bara är insikten om att så många människor gör saker på helgerna, men Linnea sitter hemma och äter tre kilo godis och kollar på film. Det kallar jag inte ett liv. Jag vill ha roligt, träffa folk, gå ut. Men i och med att jag ännu är under arton så finns det exakt noll saker att göra ute på kvällen förutom bio, fika till max tio eller ett eller annat fjortisdisko. Och visst, sånt kan vara kul, ibland. Men inte jämt. Jag vill göra saker. Istället för dessa klassiska sleepovers med tjejkompisarna som i princip är det enda jag gör, skulle jag vilja ha ett liv där man gjorde saker, träffade nya människor, hade kul.

Mitt liv suger.

Nåja. Nu ska jag gå och lägga mig för att ladda upp batterierna inför morgondagen då jag och 50 % av min släkt ska ut och shoppa tillsammans. Oh joy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0