Griller

Hej vänner. Jag vet att det har varit ett tag sen jag senast bloggade, men jag har inte haft lust bara. Det har varit en fittvecka. Eller det har funnits bra element också, men mitt omprov i franska hängde över allt det bra som ett stort olycksbådande moln. Det är avklarat nu iaf, det gick relativt bra.

Idag har jag åkt skridskor med Carro och Martina. Det var jättekul! Okej, jag är typ sämst på skridskor, jag är som Bambi på is, fast skillnaden är att när jag ramlar, så är det inte gulligt. Då är det tre minuters svärande och stönande, samt blåmärken som skulle kunna täcka Alaska. Men vi hade roligt ändå. Carro är jättegraciös på isen, hon kan till och med göra lite tricks, den jäveln. Mitt enda trick är att jag kan åka i en cirkel, om jag inte ramlar, förstås. Lyckligtvis var Martina ungefär lika ful som jag på isen, så det var inte så illa när jag hade min fulkompis. Jag åker snett, långsamt och skriker "WOOP!" varenda gång jag hamnar i obalans, medans hon åker jättelångt framåtlutad så att hon ser ut som Quasimodo. Hett, haha :D

Jag dråsade omkull fyra gånger, det gjorde ont. Men jag var söt i alla fall. Jag hade linserna (ja jag har såna nu) så att jag inte skulle bryta glasögonen om jag ramlade, vilket var en väldigt strategisk move. Jag hade också min sexiga mössa med renar på, som omväxling. Jag är inte så förtjust i mössor, eftersom då får man möss-hår, och mitt hår är mitt hjärta.

Jag fick en del kramp i fötterna, men det var det värt. Jag blev också ganska traumatiserad när trettioniotusen barn i femårsåldern åker förbi mig för femte gången när jag fortfarande är inne på mitt första varv, samtidigt som dom gör piruetter. Jävla ungar.

Veckans citat:
(Jag till Zwän om hans skridskor)
Jag: "Vilka manliga skridskor du har, Zwän!"
Zwän: "Jag vet, dom är som jag."

(När jag och Amanda gled runt i stan och hon återigen blev raggad på av en pensionär)
Amanda: "Ser jag ut som en som vill ha sex med någon över 45? Tror dom att jag vill ha ett sexliv med någon som är döende? NEJ!"

(Amanda och jag var på 7/11 och det fanns bara en plats när vi skulle äta semlor, och den tog jag)
Okänd kille: "Du kan få sitta i mitt knä om du vill..." *ryckande ögonbryn och sliskig blick*

(När vi skulle gå, och okända killen langar mig min väska)
Okända killen: "Vafan har du i väskan egentligen, folköl?"
Jag: "Ja, vad skulle gymnasiet vara utan folköl?"

(Yannick under en franskalektion då alla var i princip döda)
Yannick: "Alltså ni är som iPods, ibland är ni HELT tomma!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0