Tillbaka till galären

Hoo. Jaha, nu är min sommar slut. Imorgon är det tillbaka till galären, dvs, skolan. Det känns väl... ok. Lite trist att bli tvungen att gå upp tidigt på morgonen igen, och att behöva lära sig grejer och plugga och så. Lyckligtvis läser jag ingen matte alls genom hela trean (suck on THAT!!) så det lär ju inte bli för illa. Sen är det ju vår tur att ha ledarskapsveckan i år! :) Det lär bli jobbigt, men kul. Jag ser fram emot det! Och projektarbetet lär ju också bli precis likadant: jobbigt, men kul.

Sen får jag ju träffa Serben imorgon också, och det är aldrig dåligt. Vi ska göra stan efteråt också, det kommer bli kickass! Jag har ju lite slantar att spendera, fastän jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska investera i ett gymkort eller inte. För det är ju ganska dyrt, och om jag köper ett kommer jag inte ha så mycket kvar. Dock kommer jag snart att få min skolverket-lön, typ nästa vecka, fast jag vet inte hur mycket den är på. Men jag ska bestämma mig då iaf.

För övrigt kan jag tillägga att det här har varit en väldigt fin sista helg i friheten. Föräldrarna och systern var på landet, så jag var solo här hemma. På fredagen så slappade jag hela dagen, och sen på kvällen så träffade jag Robin och vi gick och såg Hancock på bio. Den kickade ass, hade en jävligt snygg twist. Så se den. Men iaf. Jag hade klätt upp mig lite också, hade till och med högklackat! Och gudarna ska veta att det inte händer ofta. Men det var ju special occasion liksom, det är ju såhär att just den dagen hade vi stått ut med sex månaders galenskap. Så vi förtjänade att bli lite bortskämda :)

Sen efter gick vi hem till mig, tittade på Cartoon Network och mös. Det låter kanske inte jätteromantiskt, men det var väldigt romantiskt för mig. Jag har inte så höga krav på romantik, jag gillar det enkelt. Och det var precis vad det var: romantiskt i sin enkelhet. Vi pratade om alla galna/fina/hemska ögonblick vi har haft hittills, det blev ett par stycken. Det var underbart, kort sagt. Precis lagom. Och han betedde sig oklanderligt. Sa alla de rätta sakerna, höll om mig, pussade på mig och tog hand om mig. Precis så som jag vill ha det :)

Sen på lördag morgon så gick vi upp ganska tidigt för att vara helg, eftersom han skulle ha match. Så han fick lite frukost och sen hoppade han iväg.  Jag tittade på honom genom fönstret när han gick mot tunnelbanan, vilket kanske inte låter så kul, men det är det. Han har nämligen en väldigt fin dans som han gör varje gång han går ifrån mig efter att vi har... ja ni fattar. Det är jävligt kul att kolla på ska ni veta :P

Sen gick jag och la mig igen och sov i en timme. Gick sen upp och slappade hela dagen innan jag gjorde mig fin och stack iväg ut till Värmdö för att gå på kräftskiva hos Robins kompis Pierre. Det var jättetrevligt, även om jag upptäckte att kräftor är skitäckligt. Mycket trevligt folk, och Pierres flickvän var nästan sötare i verkligheten än bilderna jag snokade upp på hans bilddagbok. Trevlig var hon också. Kort sagt var det en trevlig tillställning, dock var jag jättetrött så när vi satt och tittade på en film så somnade först Robin på mig, så han gick och drack kaffe, och sen somnade jag också. Kände mig dock lite piggare när jag vaknade.

Sen efter det så drog alla hemåt, så jag och min karl drog oss hem till honom, där festen var i full gång. Hans föräldrar hade ett gemensamt 50-års-jippo, och hade fecke i trädgården. Så vi gick upp och sa hej till alla, gick sen in, åt lite grann och såg slutet på The Italian Job innan vi gick och la oss. Då höll festen fortfarande igång :P

Det är jävligt härligt med sånt där, vuxna borde ha fler fester, alla tycker ju att sånt är kul! Det är lite synd att mina föräldrar har sånt, vi brukar mest ha öppet hus, vilket ju iofs också är kul. Men men! Det var kul i alla fall!

Imorse jagade Robin upp mig ur sängen tidigt - igen! Fast denna gång för att han skulle jobba. När jag, trött som jag är, vägrade gå upp så gick han ner och gjorde frukost (nej, jag skojar inte. Det är magiskt.) och kom upp med den. Sen kramades vi ett tag, tills han insåg att han skulle komma för sent om vi kramades längre, så vi tryckte i oss frukosten och gick iväg. Robin var dock tvungen att dissa mig eftersom han hade satbråttom, så han åkte iväg på sin longboard medans jag knatade på the old-fashioned way. Sen åkte jag hem och tittade på en massa avsnitt av Project Runway på tv innan föräldrarna kom hem. Nu sitter jag här och ska snart gå och lägga mig. Men det var min helg iaf! :)



Sex månaders töntigheter <3

Kommentarer
Postat av: Pierre

Aww, sött värre

2008-08-25 @ 09:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0