Att jobba inom service KAN vara något irriterande.

Jag upplevde en mindre trevlig sak iförrgår på jobbet. Där jobbar vi på i godan ro, en fredagkväll vid niosnåret. Det är fullpackat med folk eftersom det var 08-dagen i kungsan. Några är packade, andra inte. Dock fanns det då en ung dam som var redigt packad redan då, och som stod och hängde på disken och verkade vänta på något. Samtidigt som jag försöker ta emot en beställning av en annan kund avbryter hon mig och börjar yla om sitt satans friscomål som hon inte hade fått. Jag frågade efter kvitto, för har man inget kvitto så kan man ju inte få något. Logik.

I vilket fall som helst så ylar hon något om "men hallå tror du att jag håller reda på en liten papperslapp när jag ska ut och festa?!" SYND DÅ DIN KOSSA tänker jag men är artigheten själv och förklarar på ett lugnt sätt att om hon inte kan bevisa något så kan hon inte få något. Hon svarar emot med att säga till mig att ge henne två cheeseburgare istället. Jag säger att nej, det kan vi inte, för det finns inget bevis på att hon borde bli kompenserad för något. Slutligen ger hon upp, och jag fortsätter betjäna min stackars försummade kund. Två minuter senare hör jag hur hon nu skäller ut en annan tjej, som säger samma sak som jag. Så fortsätter hon tills hon har skällt ut alla som står i kassan och chefen blir tvungen att be henne att gå.

Poängen i detta är: snälla människor. Håll koll på era satans kvitton. För annars kan jag garantera att ni inte får ett skit, och det finns inget vi som står i kassan kan göra åt det. Så håll koll på era kvitton.

För övrigt kommer Andrea hem idag. Och till det säger vi: HALLELULJA OCH PRISA GUD!!

Dagens citat:
Far: (pekar finger) "ÄT POMMES FRITES!!" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0