GAH!

Hej vänner. Idag är det studiedag så ingen skola. Det är ju kickass, alltså. Skönt med lite paus nu när det är så mycket prov och sånt. Har två prov den här veckan, ett i matte på onsdag och ett i ledarskap på torsdag. Kul. Nejmen jag oroar mig inte. Med geografiprovet (som förresten var uselt upplagt) avklarat känner jag mig mycket lugnare. Om vi bara kunde få tillbaka våra infernaliska arbeten nån gång!

Jaja. Idag ska jag gå och, återigen, tjata på människorna på Max om att ge mig ett jobb. Har redan varit där två gånger för att säga tja till personalchefen och visa hur intresserad jag är, men båda gångerna har han suttit i möte. Men jag ska dit idag och tjata igen, för fan, jag MÅSTE ha ett sommarjobb snart. Det börjar krisa. Jag vill verkligen inte gå runt och dra den här sommaren, som jag gjorde förra sommaren. Visst, det kan vara skönt. Men alltså, jag vill ha ett jobb och pengar. Och erfarenhet. För man kan inte få ett jobb på det här stället om man inte har erfarenhet i nånting. Och det enda jag har är ju att jag har varit en ananas för en dag. Nejmen, om jag bara fick visa vad jag går för!

Jag är villig att göra vad som helst, ja, förutom typ prostitution. Och att jobba i Falun. Nu kanske det blir så att jag måste jobba där i brist på annat, och jag vill verkligen inte det. Dels inga vänner på typ hela sommaren, dels måste jag bo hos mormor och cykla ungefär en mil varje dag för att komma dit, och sen en mil hem. Bara för att packa lite böcker, och dessutom är det uselt betalt. Det suger. Jag vill inte.

Jag vill få jobba i Stockholm, så att jag kan göra saker när jag är ledig. Jag menar, jag kan pendla hur långt som helst varje dag, det spelar ingen roll! Herregud vad jag vill ha ett jobb. Suck.

Åh just det, jag hittade min kalender förresten. Den låg i skåpet, haha. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0