Mein geburtstag som tyskarna skulle säga

Dags att berätta om gårdagen. Min födelsedag, alltså. Jag är numera 17 år, för er obildade som icke visste detta. Visste ni det inte så SHAME ON YOU! Fy.

I alla fall! Föräldrarna väckte mig med sång och frukost på sängen runt halv sju-snåret. Då hade jag sovit cirka två timmar, så jag var ganska schleten. För att inte nämna astrött. Men jag ryckte upp mig i alla fall när jag möttes av den vackra synen av... inslagna paket. Femåringen i mig jublade tyst, medan jag sa något i stil med "goder morgon kära föräldrar, här kommer ni med frukost och presenter, ack så trevligt, jag känner mig o så uppskattad!". Jag upptäckte att när jag är sådär trött så snackar jag mycket mer. Jobbigt.

Jag fick universums största kopp med te (precis vad jag behövde) och kastade mig in i den trevliga uppgiften att befria mina paket från sin pappershud. Det första jag fick var ett presentkort på höst/vinterskor, vilket jag är i stort behov av så det var trevligt. Sen fick jag... en digitalkamera! Jag var lycklig bortom mänsklig uppfattning.
Jag samtalade med mina föräldrar ett tag, men sedan var de tvungna att skutta iväg till sina respektive arbeten. Jag duschade och gjorde mig i ordning, samtidigt som mitt lilla tekniska underverk låg på laddning. Jag traskade sedan iväg till skolan.

På väg till skolan, på bussen, började grattis-smsen trilla in. Vilket gjorde mig glad.
I skolan så kom jag för sent till första lektionen, geografi. Men det gjorde mig ingenting, för att missa 15 minuter geografi är mer av en bonus än en miss. Jag och Amanda satt utanför, och sen kom Saffe och gav mig en mysig present, en FILT! Som är aaaasmysig. Jag sitter med den nu.
Sen hade jag lektion, och sov lite grann. Så kul var det.
Sen hade vi lååååång lunch, jag fick massor med kramar, och Marina ringde och gratulerade mig. :)

Sen hade vi matte, och jag förstod saker! Woho liksom! Efter matten så slutade vi, varpå Carro och jag drog in till stan för att fika psykadeliskt samt softa och chilla. Jag köpte mumsiga läppglans som smakar godis, och sen gick Carro och jag till RC och delade på en tjockisdricka och jag fick en brownie, det var asmysigt såklart.
Efter det drog jag hemåt, däckade på soffan och sov ett bra tag. Sen kom pojken min, och hela familjen, Alex, min kusin Tony och jag gick ner till thairesturangen på hörnet för att inta näringsrik föda.

Då fick jag först pengar av Tony, och sen fick jag jättegulliga presenter av Josse. Först fick jag... en FLODHÄST! Ni vet reklamen, "I varje hus bor det en liten... liten... flodhäst! Den kommer ut om natten för att bada och äta smulor!" Och jag älskar den reklamen, och brister ut i ett "jag vill ha en sån!" varje gång jag ser den, så då fick jag en! Genomtänkt, o syster.
Sen fick jag väldigt coolt té, det var nån skum sorts teblomma som man ska lägga i hett vatten, så slår den ut. Ascoolt! Och så fick jag en genomskinlig, riktig temugg. Asfin.
image9

Vi åt mat, och hade allmänt trevligt. Efteråt färdades vi de trehundra meterna hem till den väna bostaden för Ben&Jerrys och kaffe. Det var gott. Sen kom Philip, och vi såg på Grey's Anatomy. Alex drog nånstans mitt i, för han åker ju till Huddiksvall idag och var tvungen att packa. Jag fick fiiiina presenter av Philip, en jättestor svart och vitmönstrad tekopp, en tandborste (internskämt), en kondom (suck xD), några brända Mando Diao-skivor och ett fint kort med världens kärleksförklaring i, jag blev riktigt rörd.
Efter Grey's så låg vi i soffan och tittade på Fråga Olle, varpå jag somnade på Philip's höftben. Det var skönt att sova.

Någon gång vid elva gick han hem i natten, och jag satte mig att ladda upp bilder på bilddagboken och konversera med lite folk. Det var trevligt, men tyvärr medförde det att jag gick och la mig för sent och var helt död idag, typ fräste och snäste åt alla, hade inte gjort min franskaläxa (men jag fick skriva av Carros, tack Jesus) och var allmänt otrevlig. Urgh. Men nu ska jag ta och sätta mig och titta på lite hjärndöd tv samt äta upp kvarvarande B&J.
Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0