"Det är jag som är retarn!"

Ännu en helg har kommit och gått, och Linnea är nöjd som en fet unge med choklad. Fredagen var trevlig. Jag var sjuk, och tappade rösten någon gång vid elva och lät sen som en knarkare som rökt fyrtio cigaretter om dan i femton år. I alla fall. Saffe kom först, vid halv nio, och vi cyklade iväg till Ica Maxi och köpte läsk. Eller Saffe skjutsade mig, och min rumpa blev totalt perforerad och misshandlad, och jag var i ett stort behov av en rumptransplantation när vi väl anlände till Ica. Så när vi cyklade därifrån så tog jag Saffes jacka och min jacka och gjorde en kudde. Men den blev så toppig, att jag började halka neråt så fort jag satt mig. Så efter ett tag så satt jag och höll mig fast enast genom att knipa ihop låren av bara satan.

Sen kom Carro, vid nio, och vi började titta på Hostel. Sen kom Sebastian med två av sina estetvänner, Alex och Joel. Alex har jag träffat tidigare när Sebastian tog med honom på pipa hos Chrille en gång, och jag blev glad när jag hörde att han skulle komma eftersom han är mumsig utav bara satan.

I alla fall. Sebastian med estetvänner satte sig på balkongen och rökte pipa och drack öl. När Hostel var slut, så hade min röst gått åt helvete. Vi gick ut och satte oss på balkongen och hängde, tills jag var tvungen att gå på toa och reste mig. Genast snodde Alex min plats. Jag väste fram något i stil med "jag ska sitta där när jag kommer tillbaka!", och gick iväg och gick på toa. När jag kommer tillbaka, så sitter han ju såklart kvar på min plats. Jag väser "flytta på dig!" han säger "nej.", jag svarar "alltså jag ska sitta där! Jag sätter mig på dig!" han säger  "Men gör det då!". Så jag sätter mig på honom, och han låser sina armar runt min midja. Min dimmiga, halvfebriga hjärna tänker "Jahapp", och så vrider jag lite på huvudet och ser Saffe och Carro sitta och hångla i ett hörn.  
Jag börjar smsa med Martina, och vi kommer överens om att mobba henne till döds nästa dag.

Jag och Alex sitter och småpratar, och ju mer jag slappnar av , ju längre ner glider jag och till slut ligger jag med huvudet på hans axel. Jag sitter och kastar onda blickar på Saffe och Carro när han säger nånting, och jag vrider på huvudet för att säga "va?" när han plötsligt trycker sina läppar mot mina och i princip tacklar omkull mig på golvet, på Saffe och Carro. Saffe och Carro flyr fältet, och detsamma gör Sebastian och hans estetvän. Alex och jag låg och hånglade ett bra tag. Sen gick Saffe hem, och Alex sov över i gästrummet.

Jag sov dåligt, eftersom jag var sjuk, och när Carro gick upp vid åtta och sen åkte vid nio, kunde inte jag somna om utan flängde runt och städade och bakade muffins och hade mig. Jag duschade och satte mig i soffan med en kopp te och tittade på Scrubs, när dörren till gästrummet öppnas och Alex kliver ut, med täcket om sig, världens jäkla knullrufs samt en min som sa "what the fuck did I do last night?". Han kastar en blick på mig, säger hej, tittar på tvn, säger "Är det Scrubs?" och glider ner i soffan bredvid mig.

Vi ägnar åtskilliga timmar åt psykadeliskt hångel i soffan med Top Model i bakgrunden (vi kunde inte hitta kontrollen), tills Alex traskar iväg nån gång vid tjugo i fem. Vid det laget har jag ungefär trettio minuter på mig att göra mig i ordning till Carros inflyttningsfest. Jag kastar mig in i duschen, sminkar mig, slänger på mig kläderna och skuttar iväg till bussen. Jag hinner precis till bussen, sätter mig på den och försöker läsa min bok. Men jag somnar, och sover nästan hela vägen till Carro.

Väl där går jag av, och går såklart åt fel håll. Men finner mig ganska snabbt, och letar mig tillbaka till busshållplatsen där Amanda väntar på mig, hon blev utskickad av Carro eftersom hon redan förutspått att jag skulle gå åt fel håll. Vi går till Carro tillsammans, hos Carro kramas jag med alla, får välkomstdrink och hälsar på Carros kompisar från Rissne. Vi äter en episk middag bestående av lasagne och en smaskig chokladkaka. Vi sjunger karaoke och skvallrar om gårdagen. Sen dansar vi psykadeliskt, spelar biljard och gör en massa roligt. Strax innan tolv skiljs vi och jag och Carros Rissnevänner går till bussen tillsammans. Vid det laget ösregnade det, och jag fick dela paraply med Jenny. Vi åker buss tillsammans, de går av vid Rissne. Jag pratar med mamma hela vägen hem. Väl hemma värmer jag värmepåsen och däckar i min säng, och sover drömlöst tills klockan tio, somnar om och vaknar igen vid tolv. Går då upp, städar hela lägenheten, och spenderar sedan resten av dagen med att titta på film i soffan.

Nu ska jag sova. Godnatt.



Citat:
Carro: "Men det var inte mitt fel! Jag drunknade i hans ögon och han var tvungen att göra munmotmun-metoden på mig!"

Jag: "Jag har inget undermedvetna, jag har min inre Benjamin Syrsa."
Philip: "Jag har mitt inre glassparadis. Är jag ledsen så smälter glassen. Är jag arg så är den dubbelfryst. Är jag lycklig så är den sådär perfekt."


Kommentarer
Postat av: Moa

Var det han, killen som du berättade om för mig? :)

2007-09-10 @ 13:58:26
URL: http://movsa.blogg.se
Postat av: Nea

ja det är han ^^

2007-09-10 @ 18:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0