"Påstridigt Vårdande"

Hej alla barn. Skorpan gäspar mycket och jag är jävligt trött. Jag sitter här och lyssnar på nån fransk kille som sjunger om ledsna grejer, tror jag, inte för att jag fattar vad han säger, men det låter extremt deprimerande. Vi har visserligen gått igenom texten till den på nån franskalektion, men det har jag förträngt.

I alla fall. Det har varit en ansträngande dag. Jag drömde väldigt mycket drömmar med väldigt mycket folk i. Dels var Skabb-David med, och han dumpade mig eller något. Det var askonstigt, jag gick bara fram till honom och sa "Men där är du ju!" fast jag hade inte ens letat efter honom, jag letade efter mjölkdisken. Och han bara kollar snett på mig och säger "Nej, alltså..." Jag svarar "va?" han säger något i stil med gå din väg och står med armen om Magdalena, och jag blir typ assur, för liksom, om vi aldrig har rört varandra, hur kan han då dumpa mig? Jävla fitta. I alla fall, det skummaste var ju att jag drömde att han hade på sig en viss outfit som då är den skabbigaste han har, dvs mjukisbrallor och nån stor mjukiströja och totalt platt hår. Och sen hade han på sig det i skolan också. Det är sjukt.

Sen träffade jag Johan, han såg väldigt annorlunda ut i min dröm. Han var... vacker. Han är ju söt liksom (eller det vettefan, det var länge sen jag såg honom, men senast jag såg honom var han iaf det), men i drömmen så var han verkligen vacker. Det var sjukt. Han har ju liksom fina blå ögon, men i drömmen så var dom liksom himmelsblå. Och det där underbara rågblonda håret som verkligen är som en lejonman. Det var så konstigt.

Sen drömde jag att jag spelade teater tillsammans med Ludde, i en riktig teater med en riktig scen och grejer. Det var ascoolt. Han spelade Dracula eller något, ond var han i alla fall och hade en stor svart mantel. Jag var en mö i nöd, som omväxling. Han jagade mig genom någon sorts labyrint, och jag sprang som ett as och var verkligen rädd, plus att jag hade så satans ont i min höft. Men jag sprang ändå, och sen så attackerade han mig och landade på mitt lår, och jag kunde verkligen känna hur mitt lårben bröts. Det gjorde så JÄÄÄVLA ONT!

Sen vaknade jag av att jag ramlade ur sängen eftersom min mobil vibrerade, och jag hade kramp i benet och tänkte "HERREGUD MITT BEN!", kastade mig på telefonen och slog upp den, i väntan på att den skulle sluta låta. Vad jag inte fattade var att det var Carro som ringde, och inte mitt larm. För se, klockan var halv nio. Jag började nio. Och jag och Carro skulle leda en idrottslektion tillsammans. Och jag hade materialet. Klantigt.

Jag hade ställt min mobil på väckning halv åtta, men sen var min far inne hos mig då och frågade när jag skulle gå upp, och då frågade jag vad klockan var och han svarade "tre minuter i halv åtta", varpå jag sa att då skulle jag gå upp om tre minuter. Sen gick han. Jag tror att han stängde av min väckning på något sätt. Gulligt.

Så jag ramlade in i duschen (eftersom mitt hår valde exakt det tillfället att begå självmord), packade min väska och sprang som ett as till bussen. Missade både 176:an och 177:an, så jag fick ta 509:an vilket är skitstörande för den tar dubbelt så lång tid på sig. Minst. Men jag kom i alla fall bara cirkus en kvart för sent. Och jag hade ju snackat med Carro innan, så min lärare fattade.

Vår lektion var lite halvt oseriös, men rätt okej. Vi spelade spökboll och grejer.

Sen hade vi ledarskap, det var ganska kul faktiskt. Vi fick göra något konstigt profiltest som visade vilken sorts person vi är när allt är lugnt och hur vi är när vi sätts under press. Jag är tydligen Påstridigt Vårdande när jag är lugn, vilket innebär att jag tar på mig en ledarroll för att alla andra ska ha det bra. Det är ju lite kul, för det stämmer rätt bra. Och under press var jag antingen Försiktigt Konkurrerande eller Analytiskt Konkurrerande, men det betydde i alla fall att jag väntade på min chans innan jag högg, och att jag först noggrannt övervägde om det var värt det. Vilket ju också är sant. Sneaky sneaky!

Sen fick vi göra något annat test också, vi fick tänka oss att vi var på en båt ute i havet som höll på att sjunka, vi skulle över i livbåten och så var vi tvungna att rangordna de saker vi fick ta med oss. Jag kom på värsta lösningarna till en massa grejer. Det var awesome.

Sen hade vi typ två sekunders lunch. Okej tjugo minuter. Det är i alla fall lite! Och då var jag så sataniskt hungrig att jag hade kunnat äta hela Martina, eftersom jag inte hunnit med någon frukost. Men såklart hade mitt matkort ramlat ur när jag stressade på morgonen, och jag hade inga kontanter. Så jag snodde knäckebröd och åt dom istället. Varken mättande eller näringsrikt. Askasst, med andra ord.

Sen hade vi jättekort geografi då vi hade vårat första sammanträde i vårt lillla rollspel. Det gick bra. Sen svenska, jag och Martina körde Sänka Skepp bakom våra böcker. Det var skitkul.

Sen sprang Malin, Tessie och jag iväg till bion och såg Stardust. Den var JÄTTEBRA! Väldigt olik från boken, men jisses amalia vad den var bra! Awesome. Det satt tyskar bakom oss. Haha.

Sen drog vi hem. Jag och Malin gled förbi kungsan för att se om den där minnesstuden för killen som blev misshandlad till döds nyligen var slut, och det var den tyvärr, så jag åkte hem. Var tvungen att laga min egen mat tyvärr, och eftersom jag var så jävla hungrig så gjorde jag den fel så att den inte blev så god som jag hade önskat. Så jag fick äta ett par mackor sen istället. Kaesst.

Imorgon så ska jag sova hos MARTINA, även känd som Den Fetaste Levande Varelsen På Jorden. Det kommer bli AWESOME!

Sova nu. G'natt.

Citat:
Svenskaläraren: "Nå, vad vet ni om medeltiden?"
Martina: "Salve spelades in då!"

Martina: " *Muttrar* "
Jag: "Vaddå 'jävla småfotingar' ? "
Martina: "Djävulens påfund sa jag!"

Svenskaläraren: "Hörni, titta på filmen nu."
Jag: *viskar till Martina* "Jag tittar, men jag registrerar inte."
Martina: "Hon sa ju bara titta, inte lyssna."
Jag: "Javisst, och det finns ju ingen undertext, hur ska vi då kunna lära oss något?"

Jag: (vi läste om Dante's Inferno och om att det typ finns nio cirklar ner till helvetet eller något sånt) "Ja Martina, vi vet ju i alla fall vad som kommer hända med dig efter döden! Du är ju för fet för att ens kunna komma igenom den första cirkeln, och för tung för att komma upp till himlen, så det blir nog limbo för dig!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0