Keson från helvetet

Godmorgon, vänner och bekanta. Jag sitter i skolan just nu och chillar, ty jag har missat andra insläppet till min lektion och får därför sitta här. Men jag klagar inte, för det är ganska skönt. Jag har haft en dålig morgon. Jag somnade sent, drömde konstiga drömmar och vaknade tröttare än jag hade somnat. Jag släpade mig in i duschen och fixade i ordning mig själv. Jag gjorde frukost, skrev ut mitt geografiarbete, fixade håret, och greppade sen min frukost för att sätta mig i soffan och äta och skåda på tv en stund. Och jag hade gått upp tidigare än nödvändigt för att jag hade tänkt åka till skolan tidigare för att fixa mitt idrottsarbete, eftersom jag hade glömt pappret i skåpet och det fanns inte på Fronter (vårt datasystem).

I alla fall. Jag tog min frukost, bestående av fullkornsbröd med keso, vilket är sjukt gott och det enda jag äter till frukost just nu,och en kopp kaffe och klev in i vardagsrummet. Och snubblar över mina egna fötter och tappar mackorna på golvet och fåtöljen, samt spiller kaffe över hela bordet och den vita duken. Jag brölade av ilska inombords. Jag tar snabbt min kaffekopp och lyckads rädda nästan hela duken. Men mackorna ligger spridda över hela mattan, som är mina föräldrars lilla kärleksbarn. Snabbt hämtar jag papper och börjar plocka upp keson. Efter det torkade jag bort så mycket jag kunde av det, högg filten som låg på fåtöljen och går in i köket och skakar av den i diskhon. Jag slängde sen in den i mitt rum för at kunna tvätta den när jag kom hem.

Fan vad sur jag blev. Jag var tvungen att göra om min frukost, fick springa till bussen och hann, kom till skolan 10 minuter innan jag började, satte mig då här inne och skrev mitt idrottsarbete istället för att invänta min dom som en snäll flicka. Så nu har jag skolkat från tre lektioner på en vecka. Mänskligt förfall alltså.

Nä, nu tänkar jag gå och köpa tuggummi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0