"Jävla kärring" - Min mormor

Hej vänner och läsare. Idag är det torsdag, vilket innebar att det var dags för det fruktade franskaprovet. Det gick, trots allt, rätt okej. Men det var sannerligen inte roligt.

Det har varit en ganska jobbig dag, inte för att det har varit mycket i skolan eller så, utan mest för att jag hade en dålig början på dagen. Jag somnade sent, någon gång vid två sådär eftersom jag pluggade som ett as. Jag vaknade motvilligt när min mobil ringde halv åtta. Jag hörde avlägset introt till Sagan om Ringen som jag har som ringsignal eftersom det är den enda som hörs ordentligt. Min hjärna producerade ett "Neeeeeeeeeeeej jag hatar Sagan om Ringen..." och jag låg kvar ett tag eftersom jag var så trött att jag inte orkade röra mig. Till slut gjorde jag en kraftansträngning, lyckades rulla upp över den lilla mur som jag bildat av mitt täcke och ramlade i golvet på min axel, som jag upptäckte då gjorde helt sjukt ont. Och så slog jag huvudet i bokhögen bredvid min säng. God morgon.

Jag satt i duschen ett bra tag, jag tror till och med att jag sov ett tag, innan jag ryckte till och stängde av vattnet. Sen klädde jag på mig, sminkade mig, allt det där. Tur att jag hade lagt fram kläder dagen innan, annars hade jag fått ett herregud-jag-har-inga-kläder-utbrott. Sen masade jag mig ut i köket och gjorde frukost. Åt snabbt, kollade på Herkules (för Aladdin var slut :/ ) och gick till skolan. Sa hejdå till mormor innan också, hon åkte hem idag. Jag kommer sakna henne, det är en underbar liten tant det där. Bäst i hela världen, minst sagt.

Jag sov på bussen, och ryckte till efter ett tag och upptäckte att det stod en tjej bredvid mig och glodde argt på mig, för att hon ville att jag skulle flytta på min väska. Det är lite skumt att hon inte sa något tycker jag, då får man ju nästan skylla sig själv.

Kom till skolan, hade engelska, där började vi titta på Pride and Prejudice, den senaste. Den är ganska bra faktiskt, trots att jag inte är så förtjust i den boken, för alla kvinnor i den är så sjåpiga, tycker jag. Det är så trist. Men den kan vara intressant i studiesyfte, men är inte något jag skulle läsa för att jag vill.

Sen hade vi photoshop, det var ganska kul. Vi satt och lekte med markeringar och multiplicerade apelsiner och gjorde apelsinspöken och grejer. Skitkul. så fick vi lite info om provet vi ska ha nästa vecka, förhoppningsvis blir det inte överdrivet svårt. Det är jobbigt att ha första provet med en ny lärare, för då vet man inte vilken teknik dom har och vad dom anser är relevant osv. Men men, nu får jag ju chansen att lära mig. Ska plugga på det i helgen, och göra mitt satans ekologiska fotavtryck-arbete, tre veckor efter utsatt tid. Mamma ska hjälpa mig.

Sen hade vi lunch, vi chillade och softade, jag och Martina köpte godis. Det var gott. Sen sista-sekunden-pluggade vi lite franska, fastän jag vet att det inte funkar för mig, för det fastnar liksom inte då.

Sen hade vi bokklubb, det var trevligt när väl vår lärare gått därifrån så att vi kunde prata om annat. Uppfatta mig inte fel, jag gillar vår lärare. Men i och med att hon är nyutexaminerad från lärarhögskolan så är hon fortfarande jätteentusiastisk och vill göra ett bra intryck på alla, vilket är bra när man har ett seriöst ämne. Men inte när man leder en av torsdagsgrupperna, för dom tar ingen seriöst. Det är som en håltimme bara, förutom att man måste vara där och har ett klassrum att chilla i.

Sen efter det var det dags för franskaprov. Det gick, som sagt, rätt så bra. Jag skrev ovanligt långsamt för att vara jag. Men det känns rätt bra, som ett VG ungefär. Hoppas på det, annars blir jag lite besviken.

Efter det så satte jag mig och skrev in våra bokklubbsprotokoll på Fronter (vårt datasystem), eftersom dom andra tvingade mig att göra det. Men det gör jag inte om! Fy vad tråkigt. Sen åkte jag hem och la mig i soffan och sov ett par timmar, det behövde jag verkligen. Fast jag låg så konstigt att jag fick ännu mer ont i axeln, och ont i nacken. Bu.

Sen lagade jag mat till familjen, fiskgratäng med pressad potatis och sallad. Det var asgott, men jag mådde illa för jag hade ångest just då, men mer om det sen. Efter det så gick jag in på mitt rum och läste lite bloggar som jag följer och tyckte synd om mig själv. Sen kom Saffe med det sorgliga beskedet att han ej kan umgås med mig imorgon. Tråkigt, tyckte Linnea. Så jag engagerade mig i en stunds intensivt funderande på vem jag skulle umgås med istället, för jag hade ingen lust att sitta hemma. Så tänkte jag, fan, bio är ju awesome! Vem vill gå med Linnea? Så jag frågade... Ludde om han hade lust att gå på bio med mig imorgon. Vi ska se Supersugen på Sergel klockan nio. Det blir kul. Det är liksom ett väldigt casual sätt att bli kompisar på utan att behöva prata hela tiden. För jag vill verkligen att vi ska vara kompisar, för han råkar ju vara typ... asrolig. Haha. Men det blir kul! Innan ska jag shoppa med Malin också, vi ska kolla efter present till Martina. Det blir mys :)

Sen pratade jag med mamma i en timme, och sen såg jag på mitt favoritprogram: Skins. Det går på femman, torsdagar, 21.55. Världens bästa program. Se det.

I alla fall. Nu om ångesten. Jag bröt ihop vid middagen och kunde inte äta därför att jag är jättestressad just nu. Jag känner mig otillräcklig, onödig, oälskad och allmänt oönskad. Det är det enda som är lite jobbigt med att ha smarta kompisar, för det blir så lätt att man känner sig som en idiot när man får sämre resultat än dom. Och det suger, för vem vill vara avundsjuka av de personer man älskar mest i världen och som kan göra en glad som ingen annan?

Därför mådde jag kaesst. Men nu mår jag bättre. Har pratat med mamma också, det hjälper alltid. Jag måste lära mig att tänka "Okej, jag fick inte lika höga poäng som dom. Men det är okej, för jag gjorde mitt bästa." för det är jag verkligen dålig på. Men så numera ska jag tänka så. Så om jag sitter och tycker synd om mig själv för att jag tycker att jag är kass, örfila mig. För så ska man inte tänka.

Sen har jag ju sjukt stor tur att ha så... otroligt underbara kompisar. Det är inte många som har så fantastiska vänner som jag, som är så trogna, kärleksfulla, smarta, vackra, roliga, och helt enkelt bäst liksom. Jag fick fetaste jackpotten på kompislotteriet. :)


Citat:
Min mormor: "Hon var riktigt elak mot mig, tanten, sa att jag var en skam för släkten för att jag hade fått barn så tidigt. Så när hon var död sen så tänkte jag 'ha, hon skulle bara veta att min Yvonne har hennes kristallkrona!' Hahahahahahahahahahahahaa... *muttra* Jävla kärring."



SFG-hoes forever <3

Kommentarer
Postat av: blondie

HAHA, jag skickade sagan om ringen till dig! moahahaha... och igen HAHA vi kan gå hem och sega framför tvn på våra raster det kan inte niiiii! och GUD människa vad du bloggar! hur fan kommer du på allt? dina bloggar e lixom typ 3ggr så långa som mina! YIKES! Jag vill oxå ha photoshoop! blöh.

2007-10-20 @ 20:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0