Hej, det är jag som är Günthers pappa

Hallå, go vänner. Ännu en helg är till ända, men jag klagar inte. Jo, förresten, det gör jag. VAAARFÖÖÖÖÖÖR?!
Nejmen. Jag är grinig pga andra saker. Det vill säga skola. Det vill säga läxor. Det vill säga matte och franskaprov. Det vill säga min pappa. Okej, den där sista var det bara jag som förstod, men jag kan förklara. Jag och far hade planerat att hela söndagen skulle jag plugga matte och han hjälpa till. Men så, när jag kommer hem från Martina, då är han på väg nånstans. "Var ska du?" frågar jag snällt. Han svarar "Till Norrtälje". Min hjärna skrek VAD FAN SKA DU GÖRA I NORRTÄLJE DIN BÖG!?, men jag sa väluppfostrat "Men du skulle ju hjälpa mig med min matte?" Han säger "Nä. Jag har inte tid." Och så gick han. Och sedan upptäckte jag att, grattis! Provet är på tisdag, och inte på onsdag som jag hade trott. Vilket gjorde så att jag var tvungen att ställa in min helkväll med Serben imorgon. BLÄ!

Jag har suttit här ett tag nu och försökt plugga matte. Hur bra tror ni det gick? Jo, det gick käpprätt åt helvete på en jävla rutschkana indränkt i olja. Jag avskyr matte B. Så jag gav upp och försökte fylla i alla tiotusen verbpapper till franskan istället. Men ungefär 50 % av verben finns inte med varken i boken eller i min ordbok. Varför? Jo, för att det finns någon liten jävel däruppe som hatar mig. Tack så mycket.

Så nu efter en och halv timmes extrem hjärtknipande ångest så belönar jag mig själv med lite internet. Lade upp lite saker på bilddagboken. Jag och Martina tog nämligen typ tusen underbara bilder igår. Vi skulle ju göra ett episkt bildspel till låten Superhero med Stephen Lynch. Det var... underbart.

Vi åt godis och chips och drack läsk, tog tusen bilder, kollade på världens kassaste film som vi hade hyrt, och sen kollade vi på min all-time-favoritfilm - Aladdin! Det var awesome och inget annat än awesome. Jag har inte sett den på hur länge som helst. Underbart. Vi hade lite filosofiska samtal och sedan sov vi. Jag drömde som vanligt konstiga drömmar, men jag tror inte att jag snackade så mycket i sömnen i alla fall. Yay!
hej det är jag som är günthers pappa

Hej, det är jag som är Günthers pappa.


Citat:
Anden: "Ursäkta? Tittade du på mig? Gned du någons lampa? Väckte du mig? Släpade du hit mig? Och nu helt plötsligt gör du slut med mig? Jag tror inte det! Inte just nu! Du har tre önskningar SÅ SÄTT DIG!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0