Episk helg

Hade en trevlig dag igår, eller kvällen var trevlig i alla fall. Jag väcktes klockan halv elva av att min mamma står och petar på mig och säger mitt namn. Jag muttrar fram ett "va...?", eftersom jag var så trött att jag inte ens kunde känna min egen kropp. Mamma säger "Pappa och jag ska ta en promenad i schehehchch, men om du är klar när vi kommer tillbaka sen så kan ju du och jag gå ner till centrum och köpa en klänning till dig om du vill det!" Jag blinkar ett par gånger och försöker registrera vad hon sa. Jag trodde hon sa att dom skulle till typ Tjeckien och promenera, det enda jag hörde var "schechechecheche" eller något i den stilen. Det visade sig dock sen att hon hade sagt Ursvik. I alla fall. Jag svarade "jaha... varför då?" och hon svarade "du har ju inte fått något på länge". Jag tänkte 'okej, det var min födelsedag för en månad sen, men okej...'  så jag sa ja. Och sen gick hon.

Jag låg kvar och upptäckte då att jag inte kunde känna min kropp. Men efter en stund så hittade jag den. Jag låg på mage med armarna rakt ut på ömse sidor om mig, benen spikraka och med fötterna bara och utanför madrassen, som värsta Jesus på korset. Jag drog in mina iskalla fötter och somnade om. En halvtimme senare väcktes jag av att telefonen hade ringt ett bra tag, varpå jag kastar mig upp ur sängen, hugger telefonen och skriker "HALLÅ!?" och just i det ögonblicket så lägger vem-det-nu-var på. Jag blev irriterad, jag gick ju upp i onödan!

Då hoppade jag in i duschen istället, kunde i alla fall inte somna om. En timme senare kom min mamma hem och vi begav oss till Centrum. Där tittade vi runt i ett par timmar, jag och mor hann bli riktigt irriterade på varandra när vi äntligen kom hem. Ni förstår, min mor säger alltid "men säg vad du tycker nu!" och när jag ärligt säger "den där är ful", ja, då blir hon sur! Vi har väldigt olik smak. Men det är väl bra det, tycker jag. Om jag köpte allt som hon gillade så skulle jag ju se ut som en 50+person, och jag är ju sjutton så det skulle se en aning hemskt ut. Nej, men jag är inte ärlig ungefär 75% av tiden, om jag faktiskt var ärlig hela tiden och sa "den där är så ful att jag vill elda ut mina ögon" istället för "Ja den var helt okej, inte riktigt min stil dock" så skulle hon nog bli ännu argare. Otacksamma föräldrar.

När jag kom hem så tog jag mina grejer och drog hem till Malin för att fixa i ordning mig innan Martinas tjejmiddag. Vi skulle slå in hennes present och baka en kladdkaka också. Sagt och gjort, vi gjorde allt det, pratade massor och jag gjorde en cool frissa på henne. Vi var asfina, hon såg ut som en docka och jag såg ut som en metalbrud. Vi hämtade Therese också, som duschade och gjorde sig i ordning på fem minuter eftersom hon var tvungen att åka ända från Värmdö, det tar typ tre timmar. Och bussarna går inte så ofta där ute.

Vi drog till Martina och mötte dom andra, samt Martinas tre Viksjövänner, som var otroligt trevliga. Vi åt jättegod mat som Martina hade lagat, samt hemgjord cheesecake och kladdkakan såklart. Sen spelade vi Taboo, ett askul spel där man skriker hela tiden xD det var jätteroligt! Vi snackade massor också, det var allmänt kul. 

Sen vid tolv nån gång så drog vi hemåt, jag och Carro skulle hem till mig. Så vi tog samma buss som en av Martinas kompisar, Annikki tror jag hon hette, trevlig tjej. Carro och jag missade vårt pendeltåg med tre sekunder, och fick vänta i en halvtimme. Så när vi satt där, vem dyker upp om inte... Skabb-David! Vi trodde att han skulle typ råignorera oss, men han kom och satte sig med oss och var allmänt trevlig och pratade med oss och grejer. Helt sjukt, men jävligt kul. Sen gick vi av i Sumpan, och drog hem till mig. Carro och jag låg en lång stund i min säng och bara skrattade hysteriskt åt ingenting, sen pratade vi seriöst, och sen sov vi. Jag pratade i sömnen, big surprise. Tydligen så hade jag letat efter min väska och sagt att jag skulle gå, varpå Carro hade kommenderat mig tillbaka i sängen, och jag hade lytt henne. Haha xD

Imorse vaknade jag vid elva nångång, somnade om medans Carro läste Nemitidningar. Sen gick vi upp vid tolv nån gång, åt frukost och kollade på Stacked på tv. Sen drog Carro för att shoppa med Denise, och jag duschade och kollade på slutet av en film på Cartoon Network, den med dinosaurier i, Lillefot och dom där. Kommer inte ihåg vad den heter iaf.

Sen har jag pluggat och hållit på med mitt ekologiska fotavtryck som skulle varit inne för tre veckor sen. Nu har jag paus, och ska dricka mjölk. Adios mutterfickers! 



Kvällens Citat Under Vårt Famösa Taboo-spelande:
Therese: "Martina är en jävla...-"
Martina: "FITTA!"


Jag: "Om jag hade en bordell så skulle jag döpa den till Ridhuset."


Therese: "Nånting som Carro inte är!"
Denise: "Ful! Äcklig! SMART!"
Therese: "JA!"


Martina: "Nånting som Linnea säger om Carros tuttar hela tiden, att dom är så stora att om man lägger handen på dom så försvinner den och kommer aldrig tillbaka- "
Jag: "SOM ETT SVART HÅL!"

BloggRegistret.se
Rösta på mig NU och ni skall bli belönade!

Kommentarer
Postat av: Martina

Såhär var det:
Therese: "Martina, du är en jävla..."
Jag: "FITTA!"

2007-10-21 @ 18:13:24
Postat av: Carro

LILLEFOT!!!
Landet för Längesedan! hahahahahahhahaa

Å de va therese som sa å denise som svarade att ja inte var smart :P hahahahahhahaha
tack för att ja fick crasha hos dej, ;)

2007-10-21 @ 18:30:16
Postat av: Nea

Hahahahaha, okej Martina, det är ändrat nu xD

Awesome, Carro min vän, då vet jag! Hahaha jag ska ändra xD
Du är alltid välkommen hemma hos mig

2007-10-21 @ 19:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0