"Du ser ju ut som en riktig liten goseplutt!"

Hade en ganska bra dag idag. Bestämde mig för att försöka vara som en människa idag. Klädde mig snyggt, kom i tid, sov på lektionen, drog dåliga skämt med Martina och var allmänt efterbliven. Som vanligt, med andra ord. Vi hade skolfoto idag, vi hade en normal fotograf till skillnad från den vi hade förra året som kallade alla för konstiga smeknamn och behandlade oss som femåringar. Han sa "prinsessan" till mig, och "du ser ut som en riktig liten goseplutt!" till Malin. Hur ska man tolka det?

Jag tror i alla fall att jag såg rätt normal ut. Till skillnad från Therese och Malin som började skratta hela tiden, men vafan, då lär ju folk lägga märke till dom i alla fall! xD

På geografin satt jag med Martina, vilket jag enligt lag inte borde få göra, för då kan jag inte koncentrera mig. Vi såg en film om odling i Etiopien, det var precis lika intressant som det låter, det vill säga inte alls. Vi satt och fällde sarkastiska kommentarer och låtsades spela trummor när dom började spela flummig bongomusik. Vi är för övrigt universums största töntar.

Lunchen var trevlig, vi satt och spydda galla över Malins så kallade "kompis" Emmy, som för övrigt är en jävla FITTA med en ful lugg och hippiekläder. Jag hatar henne. Hon är elak mot Malin, vilket man inte får för hon är världens snällaste människa. Alla som är taskiga mot mina vänner vill jag bara spika upp på min ytterdörr! Jag kan inte lova att jag inte sparkar denna Emmy på smalbenet om jag ser henne. Dumma kossa.

Sen matte, och återigen så spanade jag in Skabb-David. Hjälp!

Förresten så är Martina min favoritperson på jorden just nu, ty jag fick världens vackraste gåva av henne igår. Bilden säger allt.

Martina är bäst.



Citat:
Therese: (om en häst, men vi feltolkade lite sådär efterblivet)"Jag red en femåring igår, han var riktigt vild!"

Carro: (om tvålen vi har hemma hos mig som heter Online) "Refill Online? Nej nu tycker jag att internetsamhället har gått lite för långt här..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0