Tycka-synd-om-sig-själv-dagen.

Dålig dag. Har varit hemma idag, för jag är sjuk. Har feber och grejer, det suger. Drömde också världens jävla mardröm, som var såpass läskig att jag väckte mig själv genom att skrika. Mysigt. Jag drömde att jag såg två personer, en kvinna som såg ut som Katie Holmes, och en flicka på typ sex år som hade en rosa mössa med en blomma på. Kvinnan, eller Katie Holmes, verkade ha räddat den här flickan från något, och skulle nu hjälpa henne att tvätta sig, eftersom flickan var skadad och inte kunde gör det själv.

Först så såg jag på, och sen så typ.. hoppade jag mellan att vara Katie Holmes och flickan, konstigt nog. Dom pratade om nånting, jag kunde inte höra vad dom sa. Jag hörde deras sista meningsutbyte, som var att Katie Holmes frågade flickan "Litar du på mig?" och flickan svarade "Ja" och doppade sedan huvudet under vattnet med mössa och allt. "Det borde du inte ha gjort" sa Katie Holmes, och tryckte ner henne under vattnet igen och började dränka henne, samtidigt som hon högg efter henne i vattnet med en stor köttkniv. Och hela tiden hoppade jag mellan att vara flickan och Katie Holmes, mellan att döda och att dödas. Det var hemskt, och, som sagt, så vaknade jag av att jag skrek. Bra start på dagen. God morgon.

Det var väl hämnden för att jag hade så underbara drömmar igår natt. Fast egentligen så var dom inte underbara, men med min måttstock så var dom det närmsta underbara jag kan komma, tror jag. Skitsamma.

Så jag har legat hemma hela dagen och tyckt synd om mig själv. Kul. Jag tittade på Sagan om Ringen, den var bra. Men jag är också otroligt rastlös, samtidigt som jag inte riktigt kan gå ordentligt. Det suger. Jag vill inte vara sjuk, jag orkar inte. Visst, det är skönt att få sova, men när man sovit tills man inte kan sova mer, då mina vänner, kommer elaka tankar in och ger sig fan på att få en att må så dåligt som möjligt.

Och såklart så klarar dom av det med bravur. Tack, jag är sjuk och deprimerad. Kan det bli bättre?

Jag vill ha ett nytt liv. Jag är... omåttligt trött på det jag har. Jag har ingen livslust just nu. Jag ids inte göra något, jag har inget att se fram emot. Jag orkar inte göra något, samtidigt som jag inte kan sitta still. Jag vill... ha något att se fram emot. Något att tänka på när lyset slocknar. Något att bli lugnad av.

Kommentarer
Postat av: Martina

Eeeeeeh, som att du inte har saker att se fram emot. Du får träffa Jakob nästan varje dag!!! Det är väl något att vara tacksam för?!?

Krya på dig, kära Alban

2007-11-07 @ 22:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0