Som en julklapp, fast full med blod.

Guten tag, mina vänner! Och nej, rubriken syftar inte på mens, den syftar på min tumme som jag lyckades skära i småbitar när jag skulle hacka sallad. Jag hade nämligen matplikt, och skulle göra kyckling med ris och Uncle Ben's sweet 'n sour-sås. Mums. Så jag handlade, gick hem och började fixa. Medans kycklingen stektes så började jag skära sallad. Och mitt i en tomat så känner jag att, aj aj, det svider, och är det där blod jag ser? Jag släpper den nedblodade kniven, håller tummen högt uppe och går ut i badrummet för att leta efter plåster. Jag hittar inget, så jag går ut till mina föräldrar och säger, "ursäkta, jag har skadat mig i tjänsten och behöver assistans", varpå jag kastar en bilck på min tumme och mina knän hotar att vika sig under mig. Hela min hand var täckt med blod. Jag halvramlar in i badrummet, håller tummen högt och trycker ner huvudet mellan knäna medans min mor söker efter plåster.

Hon hittar ett, som vi sätter på såret, och jag beger mig åter till köket. Jag tvättar av kniven och ger mig återigen på att skära den gudsförgätna tomaten när mitt plåster börjar läcka på kniven.Jag ramlar återigen in i badrummet och ropar på far, som kommer. Jag tror nästan att jag skar av en liten åder eller något, för det blödde av bara satan. Pappa säger åt mig att sätta mig på golvet, och letar sedan på ordentliga plåster, och gör ett ordentligt litet paket av min tumme. Sedan gjorde jag klart maten. Dagens lilla actionäventyr.

Jag klarade matteprovet förresten, jag fick G! Victory is mine! Yay! Dubbel-yay!


Citat:
Jag: "Jaha far, vad har du gjort idag då?"
Far: "Äh, bara softat och chillat."

Kommentarer
Postat av: björn

säker på att du inte behöver sy? det fick jag göra med min tumme när jag skar i den.
iof så var det från sida till sida, så det kanske var därför...

2007-11-21 @ 20:54:05
URL: http://bjornmat.blogg.se/dagbok
Postat av: Anonym

Din far är troligen världens hårdaste^^
Och bra att din tumme är bra:) jag menar, hur fan skulle jag klara mig utan en av mina fyra tummar? Skulle bli högst svårt

2007-11-21 @ 21:39:28
Postat av: Martina

OMG, vad vackert! Din pappa är awesome

2007-11-22 @ 18:42:02
Postat av: your personal danish whore

SERIÖST!? SA DIN PAPPA DET!? XD

2007-11-23 @ 17:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0