En liten sammanfattning

Goder afton, kära vänner. Nu ska jag prata lite allmänt här. Jag vet att jag har varit kaezz på att uppdatera på sistone, men det har varit för att först och främst var jag ju på landet i flera dagar, och landet = inget internet. Sånt suger. Och sen skrev jag världens längsta inlägg i söndags, men när jag skulle publicera det så försvann hela, varpå jag blev så förbannad (det var en massa andra grejer också) att jag sparkade upp nagelbandet på min tå mot skrivbordet. Det gjorde ont.

I alla fall, vänner och bekanta. Jag har gjort om min blogg. Det var jobbigt. Jag bråkade med jävla HTML-koder i några timmar. Kul är det dock när man lyckas pricka rätt. Och så lär man sig grejer. Awesome.

Lovet är ju, som bekant, slut nu. Idag är det tisdag, och jag längtar redan efter nästa lov. Ja, jag är sjukt skoltrött. Jag pallar fan inte med skolan längre, och det suger verkligen. Jag gör nästan aldrig mina läxor, och jag skolkar en del. Och så kommer jag för sent en jävla massa också. Jag orkar liksom inte göra nånting. Det är inte roligt längre. Visst, det är awesome att vara med tjejerna och så, men jag pallar liksom inte hålla på och lära mig saker, min hjärna känns överfull. Och det gör ju inte saken bättre heller att jag inte har en jävla aning om vad jag vill göra sen, efter gymnasiet, vilket det ju är dags att börja tänka på lite smått. Jag har ingen aning om vad jag vill bli. Och det suger.

Men nu ska vi inte ångesta ur här. Jag tänker istället berätta om lovet. På måndagen var jag ju, som bekant, på Magnus Betnér, vilket var helt sjukt jävla underbart. Sen efter åkte jag in till söder för att träffa pipecrew, men typ alla drog hem när jag kom, så jag sov hos Andrea istället. Vi sov ute i vardagsrummet, eftersom hennes bror Phil var där på besök och sov i hennes rum. Så Andrea sov i en tältsäng, och jag sov i soffan. När Phil och dom andra gick upp sen, och Phil inte hade en aning om vem jag var så döpte han mig till "The sleeping girl on the couch".

Jag drog hem efter att ha chillat med Andrea ett tag, och gjorde mig själv anständig till att träffa teaterbögarna. Eller, två av dom, för alla de andra var antingen bortresta eller bara okontaktbara. Dummisar. Jaja. Jag var framme i tid, förvånansvärt nog, och satte mig att vänta på plattan. Och jag hatar plattan, det är ett jävla emohängställe och jag hatar emosar. Så efter en stunds väntande, då jag lyckades förfrysa min rumpa, så smsade jag till Björn att jag frös. Han var då inne på Designtorget, i värmen. Jag gick dit, och vi kontaktade Ludde. Han hade feber, så det blev bara jag och Björn. Och det var lite skumt sådär, lite jorå-s'att-eh-hur-är-läget-med-dig-då?-stuk på det hela. Det var helt okej, men det var inte den skrattfest jag hade tänkt mig. Ingen mobbing (okej LITE) och inget hysteriskt, barnsligt garvande heller.

Vi separerade någon gång vid åtta, och jag kravlade hem till mig, och spenderade kvällen med godis och film.

På onsdagen så kom Andrea hem till mig tidigt, för vi skulle åka till ungdomsmottagningen tidigt, då jag var tvungen att förnya mitt recept på p-piller. Såklart så lyckades vi ta fel buss, så jag var tvungen att ringa och säga att jag skulle komma lite senare än väntat. En kvart senare var jag på plats och fick mitt recept. Vi hoppade på 515 och åkte till Sumpan för att söka efter vinterskor till mig, och i första butiken vi gick in i så hittade jag ett par, som jag köpte. Avklarat. Jag hatar att köpa vinterskor.

Sen drog vi hem till mig, kollade på film, och somnade båda två i soffan, haha. Vid fyra stack Andrea iväg för att gå på släktmiddag, medans jag förfestade med mig själv i mitt rum. Jag gjorde mig i ordning, och åkte iväg. Åkte såklart med fel buss, men upptäckte det i tid och hoppade av innan jag hamnat på andra sidan stan. Kom till Andrea och upptäckte att, fan, jag kan ju inte koden. Så jag ringde henne typ tusen gånger, men den lilla slynan svarade inte. Jag hade precis fått damp på min mobil och skrikit något i stil med "MEN SVARA DÅ FÖR I HELVETE DIN HORA" när porten öppnas och där står en förskräckt kvinna. Jag muttrar tack och rodnar som en tönt. Jag springer upp till Andrea, knackar på dörren. Phil öppnar, stirrar på mig och säger "And what the FUCK do you want?!" jag svarar med ett "Well it's nice meeting you too!". Sen lappar jag till Andrea för att hon är så kass på att svara i telefon.

Vi dansar runt lite, jag sätter på mig min klänning och känner mig fin. Phil blandar drinkar åt oss och jag sveper två stycken starka grejer som smakar... helt vidrigt. Men jag sveper dom ändå. Dom andra kommer, då är jag full som ett svin. Här avslutar vi den redogörelsen.

Morgonen efter, nån gång vid nio, sticker Phil in sitt huvud i Andreas sovrum där vi ligger och sover och säger något i stil med "Oi! Who the fuck is that?" och pekar på mig. "I'm the blond bird" svarar jag sömnigt. "You're all fucking blond." svarar Phil och försvinner. Andrea och Phil börjar leta efter hennes mobil medans jag smiter längre in under täcket för att skyla min sparsamt klädda lekamen. Jag upptäcker att jag bara har ett linne och stringtrosor på mig, men ignorerar detta och borrar ner mitt huvud i kudden och tänker på bröd. Andrea hittar mobilen och kryper in bredvid mig och trycker sina iskalla lår mot min varma rumpa. Gulligt.

Vi somnar om ett tag, innan vi till slut går upp och börjar städa överallt. När vi var klara, nån gång vid tolvsnåret, så vinglar jag hem på mina höga klackar. Jag stannar för att köpa bröd i Solna Centrum, och väl hemma sedan så somnar jag i duschen. Jag upptäcker också där ett antal sår och blåmärken som jag inte hade en aning om var dom kom ifrån, samt en utav Phils tröjor i min väska.

Jag gör mig i ordninig, packar väskan och sticker till Centralen med min syster för att möta upp vår far, för att tillsammans åka till Dalarna på släktmiddag. Jag plågar mig igenom hela resan. När vi nästan var framme så byter jag om och sätter på mig finkläder, för mormor och morfars skull, eftersom det var deras guldbröllop vi skulle fira. Och då fick man inte gå runt i mjukisbrallor.

Middagen var trevlig, förutom att jag mådde illa och drack hur mycket vatten som helst. Det hjälpte ju inte heller att maten var asdyr, men inte särskilt god. Bittert. Resten av veckan avnjöts i lugn och ro ute på landet. Rätt skönt.

Nu ska jag fan sova, jag är astrött och kommer vara det imorgon också nu. Puss på er.


Kommentarer
Postat av: blondie

aaw jag vill heeeem :'( jag saknar min bror som fan även om han e ett jävla SVIN. Han kan ju adoptera ogge och han honom som brorsa istället för mig (som syrra asså) hoppas dom lever lyckliga tillsammans. DÖ!

2007-11-09 @ 17:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0