Du är saxen i min frisörsalong!

Hej vänner och bekanta. Dagen går mot sitt slut och jag känner mig ganska tom. Det har varit en ganska bra dag idag, trots allt. Jag hade inte så många lektioner, bara två. Först engelska, och sen photoshop. På engelskan så hade den sista gruppen sin presentation, jag ska ha min nästa vecka tillsammans med Carro. Sen fick vi i uppgift att skriva ett kort tal till någon eller något, vi fick små lappar med det på. Min var "to the busdriver", vilket var ganska roligt. Mitt blev ganska bra, tycker jag. Lite småkul sådär. Sen var lektionen slut, och det var dags för photoshop. Vi satt mest och lekte och gjorde collage. Det var ganska roligt.

Efter det var det lunch, jag offrade några av mina surt förvärvade slantar på en yoghurt, eftersom min mage hade bestämt sig för att riktig mat inte dög, som den brukar göra när jag är ledsen. Jag åt min yoghurt i alla fall, och sen åkte Martina och jag till nån galleria vid Fridhemsplan för lite psykadelisk shopping, fast det blev inte så mycket av den varan när vi istället började prata en massa om allt och alla. Det var väldigt trevligt, att vi fick ha lite alonetime hon och jag. Det behövde vi. Sen åkte jag hem, eftersom jag inte orkade gå på tråkig bokklubb och inte hade varken datakunskap eller franska. Väl hemma så fixade jag lite i mitt rum innan jag la mig på soffan för att se på vänner, och då somnade jag såklart och sov i två timmar. Vid fyra vaknade jag och kollade på lite mer tv, innan föräldrarna kom hem och krävde att jag skulle göra mat, vilket jag gjorde som den underbart snälla dottern jag är.

Efter det så skrev jag min bokrecension till engelskan och skickade den till Jakob. Jag kollade på några filmklipp med min syster och hade trevligt.

Chillade lite, pratade med Martina. Jag tittade på The Day after Tomorrow, som jag tycker är en ganska bra film, fastän den är väldigt amerikaniserad. Den har ett bra budskap i alla fall. Nu ska jag snart gå och lägga mig och läsa min svenskauppgift tills imorgon.

Imorgon ska vi till simhallen på gympan, och ledarskapen är inställd så vi kommer får vara där i nästan två timmar, och det är ju kul! Jag måste iofs simma en kilometer och göra livräddningen också, men det är chill. Det är inte så svårt.

Lite problematiskt är det ju dock att jag kommer vara äckligt trött sen på kvällen när vi är hos Therese och partajar. Men men, det fixar sig. Jag måste hem och städa emellan också, jag har städplikt den här veckan. Men fan, det tar nog inte så lång tid, förhoppningsvis.

Nej, nu blir det sängen. godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0