Dagen idag

Ack, mina vänner, det har inte varit än alltför pjåkig helg trots allt. I fredags bakade jag en jättegod kladdkaka med nougatbitar i och tittade på film. Igår hade jag teaterrep i cirka fem timmar, från elva till fem, det var roligt. Jag och Johanna skrattade halvt ihjäl oss på en punkt, allas vår favoritscen, hahahahaha.... Det var skoj. Sen fick jag panik när jag kom för att jag insåg att jag inte kan några repliker. Sen åt vi himmelsk middag, oxfilé med klyftpotatis och bearnaisesås, och till efterrätt fick vi rabarberpaj med vaniljvisp. Jag dog av en matorgsam.
Sen tvingade min elaka familj mig till att se alla bidragen till eurovision songcontest. Låt oss säga såhär: jag vet nu hur Van Gogh kände sig när han skar av sig örat.
Fast plåtmännen var roliga. Ukraina, alltså. Vinnarbidraget, det vill säga Serbien, var ju bara... sjukt obra.
Jaja. Idag ska jag plugga, har två prov imorgon och jag kan... inte mycket. Och så har jag ett arbete som skulle ha varit inne i fredags som jag måste skriva. Plus replikerna, fast jag upptäckte nyss att jag kan ju faktiskt ganska mycket! Kul va?
Jag saknar mina SFG-hoes. Som tur är får jag ju träffa dom imorgon. Sen ska jag försöka få ihop det till en filmkväll under kristihimmelsfärd, om nu mina föräldrar låter mig vara hemma. Säga vad man vill om Jesus, men han fixar i alla fall bra högtider.

Kommentarer
Postat av: bk

fick också rabarberpaj i helgen. :P
fast den var på hemodlad rabarber, och vi hade inte så mycket, så det blev mer en äppelpaj.

2007-05-13 @ 15:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0