Smärta

Aaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj mitt huvud... Jag mår pissigt. Min skalle gör ont, det är väldigt otrevligt. Det känns som om hjärnan sitter löst i huvudet, och varje gång jag rör på huvudet så slår hjärnan i väggarna och det gör helt åt helvete ont. Och därför har jag ont i nacken och axlarna också, eftersom jag försöker hålla huvudet i samma position hela tiden. Det är inte skönt.
När jag gick till skolan imorse var jag tvungen att gå jättelångsamt för att göra det så skonsamt som möjligt för min skalle. Jag sov asdåligt, vaknade hundra gånger, och har ett svagt minne av att jag försökte dricka mitt ansiktvatten som stod på bordet, varför vet jag inte. Som tur var gick korken inte att rubba.
När jag, efter en lång väntan, gick på bussen så dyker tanken "jag är i helvetet" upp. Hela bussen var fylld med barn. Det var uppåt fyrtio stycken. Jag dog nästan. Bussen var smockfull och det var helvetiskt varmt. Jag svimmade nästan. Så går det när Linnea sover dåligt, dricker kaffe och äter salta pinnar till frukost samt blir tvungen att stå upp i en krängande buss. Ytterst obehgaligt. Barnen gick av tre stationer innan jag skulle av, och det var tur för då fick jag sitta ner en stund. Mitt huvud snurrade en del då.
Idag tömde vi våra skåp i skolan. Det gick bra, fast det var jobbigt att släpa hem alla mina mappar. Jag fick världens vackraste skor av Martina och Tessie, dom är numera mina finaste skor som existerar endast för fina tillfällen. Dom är episka.
Jag begav mig hemåt efter skåptömningen, fastän vi egentligen skulle ha elevdag. Men jag vill må bättre tills imorgon. Så idag ska jag nog bara ligga i soffan och sova tror jag, jag orkar nog inte så mycket mer. Sen kanske, kanske, Carro kommer och så ska jag locka hennes hår, men det beror på.
Blä. Nu ska jag gå och lägga mig ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0