På bättringsvägen

Hej vänner. Ja, jag lever. Nätt och jämnt. Efter en veckas plågande sjukdom är jag på väg tillbaka till livet, sakta men säkert.

Jag har haft luftrörskatarr, influensa och öroninflammation denna vecka, samt en ondskefull huvudvärk och en oförmåga att äta. Ja, ni läste rätt. Jag har inte kunnat äta. Jag kan äta nu, om än inte så mycket. Men det har varit skitjobbigt, för alla som känner mig vet ju hur mycket jag älskar mat. Och att inte kunna äta... Vet ni hur ont det gör när magen är så tom att det ekar däri, när ni inte har ätit något annat än några smulor från ett knäckebröd på tre dagar, när ni det svartnar för ögonen när ni sätter er upp, när ni måste be mamma om hjälp för att ni inte kan gå de fyra metrarna till toaletten utan att ramla i golvet? Ja, inte fan är det kul.

Jag har gått ner 11 kilo. På en vecka. En vecka! Hejdå lovehandles. Man kan räkna mina revben, bokstavligen. Och säg nu inte "åååh lyllos dig som är så smaal" för då ska jag kasta något på er, era dumma kryp. Jag gillar min kropp, som den är, med feta lår och lovehandles och allt därtill. Jag är fin som jag är, och vill inte väga 55 kilo. Det är för lite. Rys.

Men nu är jag på bättringsvägen, och kommer kanske gå och göra ett prov i skolan imorgon, om jag orkar. Jag är jävligt ledsen för att jag missade natturneringen, det var säkert skitkul... Och jag fick inte vara med! Jag ville tackla ettor... Men men. Och det är också tråkigt att inte få gå ut på Lucia. Jag som ville se om Jakob skulle ha ett improviserat Lucia-tåg i år också. Men tji fick jag. Äsch. Jag ritade en fin bild för att muntra upp mig själv i alla fall. Lägger upp den sen.

Läste ut svenska versionen av HP7 idag förresten. Fyfan vilka fula översättningar. Jag menar, sheesh, dom kunde väl ha anpassat sig lite? Och man säger inte "en freak" man säger "ETT freak" om man nu alls ska använda det uttrycket. Själv tycker jag att missfoster är ett fint substitut. Fast det är ju typ skitkul att dom svär och grejer, det hade man inte väntat sig i Harry Potter. Haha.

Kommentarer
Postat av: blondie

HAR DMO PÅ STÖRSTA ALLVAR ÖVERSATT DET TILL EN FREAK!?!?!? dö.. dööö.... *ondskefullt mutter*

2007-12-13 @ 16:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0