Jul, jul, jul i vårt hus!

Julcitat att glädja er där hemma i Stockholm med! (Min syrra har internet! Tjoho!)

Citat:
Lasse: "Men hon den där Victoria Silverstedt, hon har ju dom där hemska läpparna..."
Jag: "Jamen det är väl positivt, är hon jobbig så är det ju bara trycka henne mot en spegel så sitter hon där!"

Morfar (när han leker med Kims nya kamera, till mormor): "Åh fan vad rynkig du blev, Henny!"

(Under Kalle Anka, morfar sitter och petar mig i midjan och mobbar mig)

Jag: "Tomten ser dig! Du får kol i julklapp!"

För övrigt kan jag glädja er med
att jag fick en papegoja i julklapp av min kära morfar, den upprepar allt man säger i en piff-och-puff-röst. Helt åt helvete underbart. Jag höll på att skratta mig helt fördärvad. Min morfar är så jävla awesome, alltså. Där har man gener att vara stolt över!

Och nu
ska jag publicera en fin liten juldikt som jag och mina små vänner skrev i skolan och vann en tävling med i vår klass, vi vann en påse skumtomtar! Yay!

Juletider
Jul, jul, jul i vårt hus
I varje fönster glimmar ett ljus
Tomten slår in paket för hela slanten
Men oj, nu tappade han vanten!
Barnen framför tv:n sitter
I hörnet sitter morbror Arne och är bitter
För han så dåligt mår
Av all julmat han har ätit i år
Mamma går runt i sitt röda förkläde
Och tomten far runt i sin släde
Plötsligt stannar han till
Kanske kommer han till dig, jag vet att du vill!

Jag vet, jag vet. Den är episk. Jag är mest glad för skumtomtarna, det var coolt. Jag menar... för jag hatar ju dikter av hela mitt hjärta. Men det är ju lätt att vara sliskig när det gäller juldikter. Enkla grejer. Tryck in en tomte där och en snögubbe där, så har du en juldikt. För det mesta så suger dom ju iofs, men vafan, vem bryr sig.

I alla fall
, nu ska jag äta julgodis. Puss på er och GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Moa

GOD JUL!

2007-12-24 @ 22:02:59
URL: http://movsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0