God Jul (i förskott)!

Har haft det jävligt chill i ett par dagar nu. Vår sk "idrottsdag" i onsdags var, inte oväntat, en katastrof, då vi skulle gå till koppartälten i Hagaparken och tillbaka, när lärarna halvvägs kom på att dom inte hittar. Skillat. Jag hittade iofs, men jag ville gå hem. Så vi elever började röra oss lite diskret tillbaka mot skolan, och dom följde efter. Så vad som skulle ha varit en tvåtimmarspromenad blev 40 minuter. Ha!

Efter det så fikade vi, sen drog jag iväg och klippte mig. Det är satfint, men det blev mycket kortare än jag hade tänkt mig, vilket irriterar mig då jag sa att jag ville behålla längden, och han inte lyssnade. Irriterande. Men det är fint i alla fall, och det växer ju ut.

Sen umgicks jag med Andrea ett bra tag, vi softade och chillade. På torsdagen var det dags för avslutning, så jag masade mig ur sängen för att gå till kyrkan. en bit ifrån kyrkan kom jag på att jag ju måste ge Jakob något, han är ju min favvolärare liksom. Så jag rusade in på närmsta affär och köpte en Aladdin-ask. Sprang sen till kyrkan och hann precis i tid. Själva "uppträdandet" eller vad man ska kalla det var lamt. Okej, det lilla som sjöngs var fint. Men jag ogillar präster på såna tillställningar. Jag är ju inte kristen, så det känns fel. Lyckligtvis varade det inte länge.

Några tal hölls, dom var i princip identiska, men inte dåliga. Skolans stora äckel, Läppen, höll ett tal som var helt osammanhängande, han mumlade och man fattade ingenting. Vilket bevisar min teori om att han inte bara ser ut som fan, han är dum också.

Efter det åkte jag hem till Andrea, som låg och sov. Sen var vi hos henne ett par timmar och gjorde... i princip ingenting, egentligen. Hon gjorde sjukt jävla god lunch. Sen drog vi till centrum och köpte ansiktsmasker, och åkte sen hem till mig för en episk tjejkväll. Vi lagade mat och åt middag med min far, sen jävlar var det dags att tjeja sig!

Vi gjorde två ansiktsmasker, pedikyr, manikyr och massage. Det var helt sjukt jävla awesome! Det var Andreas julklapp till mig. Så underbart! Årets bästa julklapp hittills.

Idag så började vi dagen med att titta på Nightmare Before Christmas, slappa och äta upp det överblivna godiset. Sen träffade vi Saffe och gick på julmarknaden i gamla stan. Den var askass. Vi kollade på julskyltningen på NK också, det var... en mardröm. Temat var "Sannas drömjul", och i och med det temat så dödade dom julen. Helt. Sannas jul var något som en Barbie hade spytt på. Allt var rosa och blått och glittrigt och så gulligt att man ville skära ut sina ögon och kasta dom åt andra hållet. USCH!

Men det var min dag. Jag köpte en t-shirt också, och ett halsband. Fina grejer. Sen drog jag hem till mig, och Andrea till sig. Jag softade och chillade med min mor ett tag, hon är sjuk, stackarn. Sen kollade jag på lite film, åt mat med far, och softade lite mer. En fin kväll. Målade naglarna gjorde jag också. Och nu ska jag ladda MP3n full inför resan imorgon, då jag far till landet för att fira jul. Så nu kommer ni inte höra från mig förrän efter jul. Om ni inte smsar, förstås. Eller ringer. Eller skickar röksignaler. Men inte här i alla fall.

Hursomhelst, GOD JUL VÄNNER! <3

Kommentarer
Postat av: din danska hora

jod gul :D

2007-12-24 @ 14:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0