Första skoldagen som TVÅA

Så var första skoldagen avklarad. Okej, man kan inte riktigt kalla det skoldag. Det var mer av en 15minuters informationsstund, återförening med hoesen följt av tre timmars frenetiskt fikande på vårt nya stamställe. Det var härligt att träffa dom igen, synd dock att Amanda inte var där, för hon var sjuk. Men hon kanske kommer imorgon, det hoppas jag på. För hennes har jag saknat asmycket.
I vilket fall som helst. Vi ägnade os åt lite catching-up under tretimmarsfikat, och sedan begav vi oss hem till respektive bostäder. Jag tog bussen hem och det första jag gjorde när jag kom hom var att däcka och sova i två timmar. Jag har inte längtat efter att börja tidigt igen, det är ett som är säkert. Har iofs fått universums chilligaste schema någonsin, jag har sovmornar varje dag, och slutar relativt tidigt alla dagar utom på måndagar, då jag slutar 16.30, men då har jag iofs fem timmars håltimme emellan. Men jävlar, jag kom just på en grej! Hur ska jag kunna ha teater klockan halv fem om jag slutar då? Detta måste lösas. Jag får tala med Jakob imorgon.
Imorgon ska vi typ gå ut och göra nånting, jag vet inte riktigt vad, jag var upptagen med att inte lyssna när dom sa det. Men vi ska ha picknick i alla fall. Mys. Och man skulle ta med sig en digitalkamera om man hade en, för vi ska visst göra kollage på fredag. Och jag har lyckats fjäska till mig att få låna mammas och pappas för en dag. Hoppas att jag inte har sönder den, för då är jag ju bara så död.
Sen kom mitt Laredoute-paket idag, och jag cyklade iväg för att hämta det, men fattade inte att jag skulle betala på plats eftersom det inte stod nånstans, så jag fick återvända hem utan mitt paket. Surt.
För övrigt så läste jag nyligen en god väns blogg (http://movsa.blogg.se) och drabbades av en plötslig lust att lära mig spela badminton på riktigt. Hon skrev att hon ska börja med det, och då tänkte jag att fan, jag gillar ju badminton. Jag suger på det, men det är askul. Man kanske skulle ta och lära sig? Det skulle ju vara kul att ha lite aktiviteter eftersom jag inte gör något annat än teatern, och om mitt schema inte ändrar sig så kanske jag måste sluta. Och något måste jag ju ändå göra. Gärna något som innefattar motion och som är roligt, för jag kommer inte palla att upprätthålla min strama träningsregim nu.
Ska titta efter om det finns något sånt i Solna, för i så fall ska jag lätt prova det. Måste bara leta på någon som kan gå med mig, annars känns det nog lite awkward.
I alla fall. Jag ska försöka blogga lite oftare numera, nu när jag har tillgång till dator och allt.
Så där har ni något att se fram emot, flickor och pojkar!
Nu ska jag ta och försöka få lite sömn.

Kommentarer
Postat av: björn

nä... inte sluta teater. vi kan flytta på den, det borde vi få göra nu när vi blivit äldre.

2007-08-22 @ 13:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0