En Hyllning

Och nu... En hyllning till världens underbaraste kvinna, min mor Yvonne. Hon fyllde 50 förra veckan, den 12 april. Då var vi på Teneriffa, och firade henne med champagnefrukost, presenter och en god middag på en extra fin resturang. Nu idag, den 21 april, har vi öppet hus här hemma, och alla mammas vänner och bekanta har varit här och många är ännu kvar. Dessa människor som kommit för att gratulera min mamma på döhalva-dagen visade sin kärlek genom att hålla ett mycket vackert tal och ge henne presenter och blommor. Mamma fick ett halsband av mig och pappa, plus att jag tar hand om köket idag, lägger upp mer mat när det behövs, plockar disk, fixar diskmaskinen, torkar av borden, serverar och håller allmän koll tillsammans med min syster. Vanligtvis brukar mamma fixa det, men jag och min syster har bannlyst henne ur köket, eftersom det är hennes dag och då ska man fan inte diska.
Hursomhelst. Jag tänkte berätta lite om denna fantastiska kvinna som lyckligtvis är min mamma. Hon är lärare på Blackebergsskolan, och väldigt omtyckt. Hon är pedagogisk, varm, smart och bra med barn. Det märks på henne att hon älskar att jobba med de där barnen, trots att det är mycket strul så älskar hon det. Hon jobbar stenhårt för att dom ska ha det bra och lära sig säker, och hon lyckas.
Mamma är väldigt bäst.
Som ni alla vet vid det här laget är jag en väldigt paranoid, jobbig, överanalyserande och allmänt nojig människa. Men min mamma... kan hantera mina små psykbryt. När helst jag mår dåligt så ser hon det, och tar hand om mig. Hon kan lindra min smärta när den är som värst. När Johan gjorde slut med mig så grät jag oavbrutet i två dagar. Mamma sov bredvid mig, kramade mig och lyssnade på mig när jag snyftade och hulkade och snörvlade, hon tog hand om mig så bra och jag älskar henne för det. Hon sa, som hon alltid säger när jag har ont, "Jag önskar att jag kunde ta din smärta". Hon har alltid tagit hand om mig så bra som möjligt, hållit mig hårt och lyssnat på mig. Jag har en väldigt bra relation till min älskade mor, nästan varje kväll sitter jag inne på hennes sängkant och pratar om min dag och hur jag mår. Och hon lyssnar lika mycket varje gång och bidrar alltid med värdefulla råd som ger mig en "AHAAAAAA"-upplevelse. Hon är den absolut bästa mamman i hela världen.
Jag älskar henne mest av allt. Mamma, you complete me!
Så denna dag är en hyllning till min fantastiska mamma! Låt oss hoppas på 50 fantastiska år till!
JAG ÄLSKAR DIG MAMMA <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0